Varje bransch har sina unika behov. Microbizz har speciella funktioner för att optimera arbetsflöden i alla branscher.
Med hjälp av Microbizz kan företag optimera planering och genomförande av uppgifter och projekt, följa upp kvalitet och dokumentation samt effektivisera arbetsflöden för att minimera administrationen. Detta gäller företag inom de flesta branscher.
Inom Facility Management, Service och Hantverkare kan Microbizz levereras som en anpassad branschlösning med fördefinierade arbetsflöden och standards. Inom andra branscher kan Microbizz implementeras i en anpassning utifrån det definierade behovet, detta kallar vi en ”Enterprise lösning”. Detta kräver att företagets arbetsflöden är definierade och detta sker vanligtvis genom att ett eller flera workshops genomförs för att gå igenom behoven i förhållande till möjligheterna i Microbizz. Med detta som utgångspunkt skapas en lösning som optimerar arbetsprocesser och ärendehantering utifrån de egna behoven.
Case: Bravida Danmark A/S
Bravida Danmark sökte en lösning som kunde hantera full spårbarhet av kvalitet och användning av material och verktyg vid arbeten med signalsystemet på fjärrtågsspåren på Själland och Fyn.
”Vår entreprenör hade ett tydlig krav på oss om att vi skulle kunna visa full spårbarhet och kontrollera kvaliteten gällande alla material och verktyg. Det kan vi nu med Microbizz. Dessutom kan vi enkelt och effektivt hantera uppdrag, planering och installationer och kvalitet i hela signalprojektet - i en lösning. Vi har en unik överblick som gör det lättare att hantera ett sådant stort projekt ", säger projektkoordinator på Bravida Danmark Nina Christiansen.
Material och verktyg som används i projektet registreras i Microbizz via QR-koder. Kvalitetskontroll registreras via checklistor. "Utan Microbizz skulle vi behöva hantera allt manuellt och via Excel ark. Det skulle ha inneburit många fler administrativa resurser, och vi skulle aldrig kunna uppnå samma säkerhetsnivå. Via Microbizz kan vi snabbt och enkelt göra både kvalitetskontroller och registrera användning av material. Det är även enkelt, snabbt och flexibelt att skapa rapporter. Således har vi uppnått optimal säkerhet och effektivitet samtidigt ", säger Nina Christiansen.
Med Microbizz kan Bravidas anställda snabbt få en överblick över sina uppgifter och dess beskrivning via smartphone, surfplatta eller dator. Noteringar kan läggas in direkt på jobbet och egenkontroller fylls i direkt på plats. Sammantaget innebär det mindre tid på administration och mer tid för drift och kvalitetssäkring.
Via extranätet visas relevanta uppgifter och dokument för kunder, partners och leverantörer. Dokument kan vara allt från offerter, orderbekräftelser, kontrakt till kvalitetskontroller. Externa partners kan även svara på formulär och ladda upp dokument.
Kontakta oss gärna om du har några frågor eller funderingar.
Microbizz används redan idag i en mängd olika branscher med allt från fältarbete och projektledning till kvalitetsstyrning, processhantering, reursoptimering och säljledning mm.