Mindre administration och mer tid för drift.
Microbizz används idag i flera kommuner för att hantera allt från uppgifter till kvalitetsuppföljning och ruttplanering samt i kommunikationen med både underleverantörer som kommuninnevånare.
Lösningen är till 100% mobil och all information kan nås både i smartphone, platta och dator. Detta betyder att all information är tillgänglig 24/7 på alla nivåer i organisationen utifrån deras rättighet och behörighet.
• Snabb hantering av uppgifter – All info på uppgiften finns i smartphone, platta och dator.
• Enkel och flexibel planering av alla uppgifter.
• Lätt att skapa och tilldela både enkla fel och planerat underhåll.
• Rutter i platta för alla med både karta, text och tal.
• Automatiska tidrapporter och varningar.
• Kvalitetssäkring och inspektioner kopplas enkelt direkt till olika typer av uppgifter.
• Direkt överblick över alla verktyg, utrustningar och bilar.
• Projektplanering.
• Extranet-funktion för att kommunicera med underleverantörer.
Titta på en film om hur Microbizz jobbar för Rudersdal kommun.
Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltning
Köpenhamns kommuns kultur och fritidsförvaltning har valt Microbizz som lösning för att hantera alla ärenden med dokumentation och kvalitetssäkring inom Facility Management. Det vill säga alla uppgifter som gäller reparation och underhåll av byggnader och anläggningar inom Fritid och kultur.
“Vi gjorde en grundläggande genomgång av möjliga leverantörer av lösningar och identifierade 2 möjliga där Microbizz kom ut som nummer 1 baserat på våra kriterier. För oss var det viktigt att systemet använde en äkta app så att det kan användas även om man saknar täckning i exempelvis källare och liknande. Även fotodokumentationen var oerhört viktig för oss tillsammans med användarvänligheten. Valet föll därför naturligt på Microbizz och vi ser verkligen fram emot att använda systemet fullt ut” säget Peter Stie Broberg, projektledare i Köpenhamns kommun.
Via extranätet visas relevanta uppgifter och dokument för kunder, partners och leverantörer. Dokument kan vara allt från offerter, orderbekräftelser, kontrakt till kvalitetskontroller. Externa partners kan även svara på formulär och ladda upp dokument.
Kontakta oss gärna om du har några frågor eller funderingar.