Komplett översikt över offerter, budget, kampanjer och mer.
Automatiserad och effektiv planering av säljmöten baserad på exempelvis försäljningsprognoser, kundtillhörighet, kundtyp, kampanjer, säljarens kompetensprofil och frågeformulär. Microbizz föreslår alltid den mest optimala planeringen i förhållande till mål, resurser och tidplaner.
Lätt att planera och styra kampanjer baserat på kundsegmentering, säljmål och resurser.
Många olika typer av budgetar exempelvis per säljare, per team, per kundgrupp och per kampanj.
Snabbt och lätt att skapa rapporter och få grafisk översikt.
Fullständig översikt i smartphone, surfplatta eller dator över planerade besök, försäljningsmål och deadlines. All information om kunden, inklusive historik finns i smartphone, surfplatta eller dator, dygnet runt – oavsett var du befinner dig.
All registrering kan göras på plats – försäljning, marknadsföring, anteckningar från mötet, tid, klagomål, kvalitetskontroller och avtal. Alla dokument kan skapas på plats – till exempel offerter, orderbekräftelser, beställningar och fakturor. Allt registreras och laddas in i Microbizz omedelbart.
Alla typer av enkäter genereras enkelt och effektivt. Svar i enkäter kan automatisk skapa uppgifter och aktiviteter. Till exempel skapa dokument, ett nytt möte, uppföljning och liknande.
Säljaren har all information om kunden och dess historia, produktgrupper, produkter och ekonomi i Microbizz via smartphone, surfplatta eller dator.
Möjligheten att lämna in offerter, orderbekräftelser, fakturor, beställa produkter etc. – omedelbart, på plats.
Möjlighet att visa status, deadlines, möten, beställningar av varor och kampanjer via extranät.
Nästa aktivitet som avtalats på plats läggs snabbt och enkelt in i planeringen i Microbizz, till exempel via frågeformulär.