Med utrustningsmodulen får du en total överblick över all utrustning – geografisk position, nyttjandegrad, vem som använder den samt när den är tillgänglig.
Microbizz tillför värde till alla nivåer i företaget och anpassas till användarens roll och funktion.
Du får snabbt och enkelt en överblick över exempelvis bemanning, kostnader, behov av service och underhåll, behov av utbyte och nya investeringar.
Du får snabbt och enkelt en överblick över tillgänglig utrustning, var utrustningen befinner sig, vem som använder den och till vad/för vilka uppgifter, samt när det är dags för service, inspektioner, reparationer.
Du kan snabbt och enkelt boka utrustning, få en överblick över tillgänglig utrustning, samt en översikt över hur länge utrustningen är ledig och säkerställa att rätt utrustning används.
Överblick över all utrustning som är kopplad till ett uppdrag. Översikt över certifikat och egenkontroller som genomförs på utrustningen.
With the equipment module, you can track all equipment via GPS units and get a geographic overview.
Genom in- och utcheckning på utrustningen registreras tid för användning av utrustningen.
Möjlighet att fakturera utrustning som hyrs ut, antingen per utrustning eller per tidsenhet.
Lätt att göra egenkontroller. Detta säkerställer att företagets rutiner gällande kvalitet och dokumentation.
Microbizz kan hantera olika serviceintervaller och skapar även servicerapporter.
Serviceuppgifter kopplas till utrustning i Microbizz. När du utför service registreras det i Microbizz – inklusive eventuella kvalitetsavvikelser. Vid slutet av serviceuppgiften skapas automatiskt nästa servicetillfälle på utrustningen i Microbizz.
Detta säkerställer att alla serviceintervaller och kvalitetsstandarder följs och att planeringen av nästa service sker inom önskat tidsintervallet.
Det innebär också att det alltid finns en korrekt och tydlig bild av såväl historiken som framtida uppgifter.
Lätt att schemalägga uppgifter i samband med service, reparationer med mera.
Alla reparationer, reservdelar och liknande registreras i Microbizz, så att all historik finns samlad.
Enkel översikt av alla reparationer, framtida reparationer, kostnader för genomförda reparationer, kostnad för använt material med mera.
Lätt att ta ut rapporter – t ex. på reparationer och service – för att beräkna den totala kostnaden och förväntade utbytestider.